About me

  • Who am I?
*Este post também está disponível em Português (veja toda a página)!

"I am curious by nature. Even as a child, I always had a strong interest in technology, building, and design. The challenges in these areas are for me opportunities to create practical solutions to improve people’s lives through creative and sustainable engineering techniques. As a result of my curiosity and interest, I decided to become a civil engineer". Lucas de Brito


I am Civil Engineering student that is currently living in Canada through the Science Without Borders program. I love everything related to Engineering, and I am really interested in some specific topics such as Water Management, Water Reuse, Renewable energy, as well as practical Engineering solutions for environmental problems.

Another fact about me is that since I was a child, I have developed a strong interest for classical music. My favorite musical instruments are violin, piano (both I already play) and harp (this one, I am planning to learn). My favorite musician is Wolfgang Amadeus Mozart: "Music is my life and my life is music."

Finally, I have a great desire to learn, to share ideas/experiences and to meet new people / cultures. As a future Engineer, I believe it is important to have the "knowledge" in my field (Civil Engineering), but it is essential for me to interact with other people and cultures. Through this interaction, engineers can understand better the impact of technology on society and increase international awareness, applying practical solutions learned and experienced in a certain place to another reality.

______________________________________________________
______________________________________________________

  • Quem sou eu?

"Eu sou curioso por natureza. Mesmo quando criança, eu sempre tive um grande interesse por tecnologia, métodos construtivos e design. Os desafios nessas áreas são para mim oportunidades para criar soluções práticas com o objetivo de melhorar a vida das pessoas através de técnicas criativas e sustentáveis ​​de engenharia. Como resultado da minha curiosidade e interesse, eu decidi me tornar um engenheiro civil ". Lucas de Brito

Eu me chamo Lucas e sou estudante de Engenharia Civil que está vivendo atualmente no Canadá através do programa Ciência sem Fronteiras. Eu amo tudo relacionado à Engenharia, e eu sou muito interessado em alguns tópicos específicos, tais como Gestão da Água, Reuso de Água, Energias Renováveis, bem como soluções práticas de engenharia para problemas ambientais.

Outro fato sobre mim é que desde de criança, eu desenvolvi um forte interesse pela música clássica. Meus instrumentos musicais favoritos são o violino, o piano e a harpa. Meu músico favorito é Wolfgang Amadeus Mozart: "A música é minha vida e a minha vida é a música."

Para concluir, eu tenho um grande desejo de aprender, compartilhar idéias / experiências e conhecer novas pessoas / culturas. Como m futuro Engenheiro, eu acredito que é importante ter o "conhecimento" na minha área (Engenharia Civil), mas também é essencial que eu conheça outros países e culturas. Através dessa interação, os engenheiros podem compreender melhor o impacto da tecnologia na sociedade e aumentar a consciência internacional, desenvolvendo e aplicando conhecimentos e práticas aprendidos e experimentados em um determinado lugar, em outros países com problemas semelhantes.



No comments:

Post a Comment